diumenge, 2 de desembre del 2012

LLENGUATGE MATEMÀTIC.

Les característiques dels objectes, les seves relacions... són les primeres nocions matemàtiques de l'entorn a partir de les quals els nens i nenes construeixen a poc a poc conceptes matemàtics: observant i manipulant, desplaçant-se en l'espai... Així les primeres nocions matemàtiques procedeixen de l'expriència de la vida diària.

Hem creat un joc amb tubs de cartró; els hem pintat de colors; vermell, groc, verd i blau. Els hem afarrat a la paret i col.loquem plats sota.
D'altra banda tenim bolles de colors en una safata.
El joc consisteix a ficar les bolles segons el color que tinguin pel tub corresponent. Les bolles cauen en els plats que hi ha sota. Observem com es van omplint i se hem posat la bolla correcta segons el color. Una vegada plens es buiden a la safata i volta a començar.

Les consignes que els dic:
Tirem les bolles pels tubs, les vermelles pel tub vermell....
Si les bolles cauen fora dels plats les col.loquem dins.
Quan el plat estigui ple, ho buidarem en la safata per poder seguir jugant.

Al principi qualque nin o nina barreja els colors, a mesura que van jugant van col.locant les bolles segons les consignes donades. Ells mateixos s'ajuden i es van corregint.

Aprenem així, conceptes qualitatius; els colors, de mesura; pocs-molts, més-menys, nocions espacials; dins-fora, a dalt-a baix.....

Primera sessió



















Segona sessió.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada