Les nostres finalitats educatives i els continguts educatius

Les nostres finalitats educatives:

   -Estimular el desenvolupament de les capacitats intel.lectuals, motrius, socials i emocionals dels infants.
   -Potenciar la creativitat, l'interés i la curiositat per la descoberta.
   -Garantir la seva seguretat i cobrir les seves necessitats fisiològiques.
   -Transmetre, amb l'activitat diària, uns hàbits que els permeten aconseguir autonomia i seguretat i que els facilitin l'adquisició de nous aprenentatges en el seu progrés personal (menjar, ordre...).
   -Potenciar la convivència, atés que afavoreix la igualtat entre persones de diferents sexes, cultures i capacitats físiques i psíquiques.

Com treballam:

   -Es treballa de forma global, ja que en aquestes edats els aprenentatges parteixen de l'entorn més proper a l'infant; aquest entorn és concebut com un tot.
   -Mitjançant la descoberta l'infant anirà coneixent el seu entorn.
   -Partirem de cada infant com a individu únic, i de cada grup d'infants com una totalitat també única.
   -El joc, és la base de l'aprenentatge. Les propostes de joc són coherents, estimulants i atractives, tenint en compte el moment evolutiu de l'infant i del grup.
   -Tot el material, mobiliari i joguines estan seleccionats, reflexionats i interrelacionats amb els objectius que s'han programat prèviament.


Els continguts educatius.

   Els coontinguts educatius d'aquesta etapa s'han d'organitzar en àrees corresponents als àmbits propis de l'experiència i del desenvolupament infantil.
   L'organització en àrees s'entendrà sense perjudici del caràcter global de l'etapa.

  Les tres àrees són:
   -Coneixement de si mateix i autonomia personal.
     .El cos i la pròpia imatge.
     .Joc i moviment.
     .L'activitat i la vida quotidiana.
     .La cura personal i la salut.
   -Coneixement de l'entorn.
     .Medi físic: elements, relacions i mesura.
     .Aproximació a la natura.
     .Cultura i vida en societat.
   -Llenguatges: comunicació i representació.
     .Llenguatge verbal.
     .Llenguatge audiovisual i tecnologies de la informació i la comunicació.
     .Llenguatge artístic,musical i matemàtic.

   Les propostes educatives van dirigides a treballar de manera global la comprensió i l'expressió oral, la lectura, l'escriptura i les experiències d'iniciació en habilitats lògiques i numèriques, en les tecnologies de la informació i de la comunicació i en el llenguatge visual, corporal, artístic i musical, així com els hábits i les conductes que faciliten el desenvolupament integral dels infants i la seva incorporació a l'escolaritat obligatòria

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada