Intel.ligència emocional.

Intel.ligència emocional.

"Es la capacidad de reconocer nuestros propios sentimientos, los sentimientos de los demás, motivarnos y manejar adecuadamente las relaciones que sostenemos con los demás y nosotros mismos". (Coleman).


Principis de la intel.ligència emocional:

-Consciència emocional; ser conscient dels propis sentiments i dels altres.

-Control emocional; fer front de forma positiva als impulsos emocionals i de comportament, la qual cosa permet regualr les nostres emocions, sentiments i comportaments.

-Plantejar-se objectius positius i fer plans per aconseguir-los.

   . Anar pas a pas en els aprenentatges; d'allò més senzill cap el més complicat; així es garanteix l'èxit i el nen-a se sent competent.
   . Crear situacions de joc on tots els nens puguin sentir que triomfen. Si proposem jocs que siguin creatius, en els quals els infants puguin actuar amb llibertat, és a dir, que hi hagi múltiples possibilitats, les alternatives que sorgeixen, sempre són correctes, així, els nens se senten capaços i es favoreix l'autoestima.

-Utilitzar habilitats socials.


"L'expressió Habilitats Socials es refereix a un repertori de comportaments verbals i no verbals a través dels quals els nens inclouen les respostes d'altres individus (companys, pares, germans, etc.) en el context interpersonal. Aquest repertori actua com un mecanisme a través del qual els nens incideixen en el seu medi ambient obtenint, suprimint o evitant conseqüències desitjades i no desitjades en l'esfera social ... En la mesura que tenen èxit per obtenir les conseqüències desitjades i evitar o escapar de les no desitjades sense causar dolor als altres, es considera que tenen habilitats socials ".



Objectius que ens plantegem al llarg de tot el curs.

-Ensenayar-los a expressar necessitats, sentiments i emocions. També a conèixer com se senten els altres.

  .Els adults funcionem com a models. Podem aprofitar-ho per expressar el que sentim. 

  .Ajudar-los a posar nom a les seves emocions, perquè es vagin familiaritzant amb les paraules i més endavant puguin expressar el que senten.

   .Potenciar l'empatia; aprofitem qualsevol situació per parlar dels sentiments, dels propis i dels altres. Per exemple, si un nen fa una cosa que molesta a un altre, parlem de les conseqüències de la seva actuació, així, pot entendre com se sent el seu company-a, és a dir, comença a desenvolupar l'empatia.

   .Promoure habilitats de comunicació;  escoltar, demanar les coses de forma correcta, respondre de forma edequada...

-Donar els recursos i estratègies per resoldre conflictes. (gestionar emocions i fomentar l'autocontrol).

.Mitjançánt el diàleg; substituir frases i gestos negatius per expressions positives.

. Asertivitat.

.Ensenyar-los a compartir.

.Aprendre a esperar el seu torn.

.Demanar permís.

.Aprendre a intercanviar joguines.


-Crear un clima càlid que potenciï l'aprenentatge i les relacions socials.

.Potenciant el respecte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada