-Estimular el desenvolupament de les capacitats intel.lectuals, motrius, socials i emocionals dels infants.
-Potenciar la creativitat, l'interés i la curiositat per la descoberta.
-Garantir la seva seguretat i cobrir les seves necessitats fisiològiques.
-Transmetre, amb l'activitat diària, uns hàbits que els permeten aconseguir autonomia i seguretat i que els facilitin l'adquisició de nous aprenentatges en el seu progrés personal (menjar, ordre...).
-Potenciar la convivència, atés que afavoreix la igualtat entre persones de diferents sexes, cultures i capacitats físiques i psíquiques.
Com treballam:
-Es treballa de forma global, ja que en aquestes edats els aprenentatges parteixen de l'entorn més proper a l'infant; aquest entorn és concebut com un tot.
-Mitjançant la descoberta l'infant anirà coneixent el seu entorn.
-Partirem de cada infant com a individu únic, i de cada grup d'infants com una totalitat també única.
-El joc, és la base de l'aprenentatge. Les propostes de joc són coherents, estimulants i atractives, tenint en compte el moment evolutiu de l'infant i del grup.
-Tot el material, mobiliari i joguines estan seleccionats, reflexionats i interrelacionats amb els objectius que s'han programat prèviament.
Els continguts educatius.
Els coontinguts educatius d'aquesta etapa s'han d'organitzar en àrees corresponents als àmbits propis de l'experiència i del desenvolupament infantil.
L'organització en àrees s'entendrà sense perjudici del caràcter global de l'etapa.Les tres àrees són:
-Coneixement de si mateix i autonomia personal.
.El cos i la pròpia imatge.
.Joc i moviment.
.L'activitat i la vida quotidiana.
.La cura personal i la salut.
-Coneixement de l'entorn.
.Medi físic: elements, relacions i mesura.
.Aproximació a la natura.
.Cultura i vida en societat.
-Llenguatges: comunicació i representació.
.Llenguatge verbal.
.Llenguatge audiovisual i tecnologies de la informació i la comunicació.
.Llenguatge artístic,musical i matemàtic.
Les propostes educatives van dirigides a treballar de manera global la comprensió i l'expressió oral, la lectura, l'escriptura i les experiències d'iniciació en habilitats lògiques i numèriques, en les tecnologies de la informació i de la comunicació i en el llenguatge visual, corporal, artístic i musical, així com els hábits i les conductes que faciliten el desenvolupament integral dels infants i la seva incorporació a l'escolaritat obligatòria
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada