"Es la capacidad de reconocer nuestros propios sentimientos, los sentimientos de los demás, motivarnos y manejar adecuadamente las relaciones que sostenemos con los demás y nosotros mismos". (Coleman).
Principis de la intel.ligència emocional:
-Consciència emocional; ser conscient dels propis sentiments i dels altres.
-Control emocional; fer front de forma positiva als impulsos emocionals i de comportament, la qual cosa permet regualr les nostres emocions, sentiments i comportaments.
-Plantejar-se objectius positius i fer plans per aconseguir-los.
. Anar pas a pas en els aprenentatges; d'allò més senzill cap el més complicat; així es garanteix l'èxit i el nen-a se sent competent.
. Crear situacions de joc on tots els nens puguin sentir que triomfen. Si proposem jocs que siguin creatius, en els quals els infants puguin actuar amb llibertat, és a dir, que hi hagi múltiples possibilitats, les alternatives que sorgeixen, sempre són correctes, així, els nens se senten capaços i es favoreix l'autoestima.
-Utilitzar habilitats socials.
"L'expressió Habilitats Socials es refereix a un repertori de comportaments verbals i no verbals a través dels quals els nens inclouen les respostes d'altres individus (companys, pares, germans, etc.) en el context interpersonal. Aquest repertori actua com un mecanisme a través del qual els nens incideixen en el seu medi ambient obtenint, suprimint o evitant conseqüències desitjades i no desitjades en l'esfera social ... En la mesura que tenen èxit per obtenir les conseqüències desitjades i evitar o escapar de les no desitjades sense causar dolor als altres, es considera que tenen habilitats socials ".
-Ensenayar-los a expressar necessitats, sentiments i emocions. També a conèixer com se senten els altres.
.Els adults funcionem com a models. Podem aprofitar-ho per expressar el que sentim.
.Ajudar-los a posar nom a les seves emocions, perquè es vagin familiaritzant amb les paraules i més endavant puguin expressar el que senten.
.Potenciar l'empatia; aprofitem qualsevol situació per parlar dels sentiments, dels propis i dels altres. Per exemple, si un nen fa una cosa que molesta a un altre, parlem de les conseqüències de la seva actuació, així, pot entendre com se sent el seu company-a, és a dir, comença a desenvolupar l'empatia.
.Promoure habilitats de comunicació; escoltar, demanar les coses de forma correcta, respondre de forma edequada...
-Donar els recursos i estratègies per resoldre conflictes. (gestionar emocions i fomentar l'autocontrol).
.Mitjançánt el diàleg; substituir frases i gestos negatius per expressions positives.
. Asertivitat.
.Ensenyar-los a compartir.
.Aprendre a esperar el seu torn.
.Demanar permís.
.Aprendre a intercanviar joguines.
-Crear un clima càlid que potenciï l'aprenentatge i les relacions socials.
.Potenciant el respecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada